Get 3 free photographer quotes

• Det er helt gratis og uforpligtende at bruge denne webportal til at skaffe 3 tilbud fotograf og alle tilknyttede fotofirmaer vil hjertens gerne lave alle fotografopgaver hele tæt på dig. Vaskeægte fotografeksperter servicerer som en selvfølge overalt for eks. i Ølstykke. Hvis du ikke har overskud til at få 3 tilbud fotograf og kaste dig ud i konfirmation billeder, par fotografering eller baby billeder, så indhent op til tre tiltalende supertilbud.

Beskyt sensoren mod støv fra dine dæksler
    Efter at have taget dit grej op af din kamerataske, hvad er så det første, du gør? Du fjerner dækslet fra selve kameraet og dækslet fra den ende af objektivet, som sættes på kameraet. Nu står du så med to af de væsentligste kilder til sensorstøv i hænderne, og det næste, du foretager dig, er derfor altafgørende for, om kameraets sensor forbliver ren og pæn, eller om den efterhånden bliver lige så plettet som en Disney-dalmatiner. Masser af fotografer propper kort og godt dækslerne i lommen, så de ved, hvor de har dem (en stor misforståelse, selv om de så ved, hvor de har dem), eller lægger dem ned í kameratasken (hvor de kan samle masser af støv og skidt, føj). Eller i bedste fald lægger de dem ned i en af kamerataskens lynlåslommer (ikke nogen dårlig idé, men heller ikke optimal). Her er den ideelle måde at holde snavs (og lommeuld og alt muligt andet) på betryggende afstand afdækslerne: Skru dem sammen. Ja, nemlig - vend dem mod hinanden, og drej og skru dem ind i hinanden, til de sidder fast. Nu kan absolut intet nå derind. Jeg er stadig ikke helt sikker på, at jeg ville putte dem i lommen, men skulle jeg gøre det, ville jeg have det noget bedre med det.

Ret fokus mod det uendelige
    Skal du fotografere noget, som er meget vanskeligt at fokusere på (det kan for eksempel være fyrværkeri eller lynene fra et tordenvejr langt væk [og det er for øvrigt præcis, hvor du bør opholde dig, hvis du fotograferer lyn - langt væk!]), kan du indstille dit objektiv på "uendelig", hvor alt i det fjerne kommer i fokus. Du starter med at fokusere på et eller andet synligt i rimelig nærhed afdig selv. Slå derefter dit objektiv over på manuel fokus (det gør du på selve objektivet, hvor du skifter fra Auto til Manual). Nu drejer du så på selve fokusringen (der typisk sidder næsten ude for enden af objektivet) så langt til højre, du kan (på et Nikon), eller så langt til venstre, du kan (på et Canon), indtil du kan se symbolet for uendelighed (°°) på afstandsmåleren oven på objektivet. Når du således fokuserer på det uendelige, vil alt i det fjerne stå knivskarpt, også selv om det egentlig er alt for langt væk, til at man kan fokusere på det (som for eksempel månen, stjernerne eller Justin Bieber).

Log in to reply

Looks like your connection to NodeBB was lost, please wait while we try to reconnect.